W trzeci czwartek marca, jak co roku, uczniowie naszej Szkoły brali udział w Międzynarodowym Konkursie Matematycznym Kangur. Po porannych indywidualnych zmaganiach z zadaniami konkursowymi, tylko części uczniów, przyszedł czas na działania zespołowe. Na ustalonej jednej godzinie lekcyjnej wszyscy uczniowie klas IV – VI wzięli udział w szkolnych między klasowych zawodach, które miały na celu włączyć do zabawy w matematyczne rozważania nawet tych uczniów, którzy przedmiot ten na co dzień traktują jako zło konieczne. Każda klasa, w swojej sali lekcyjnej, otrzymała zestaw czterech zadań do wykonania w zespołach. O podziale na zespoły zadaniowe decydowali uczniowie danej klasy. Zespoły mogły się ze sobą konsultować, gdyż ostatecznie wypełniały jedną klasową kartę odpowiedzi.
Zadania były zróżnicowane, zarówno ze względu na poziom trudności – odpowiednio dla klasy IV, V i VI, jak również ze względu na wymagane umiejętności czy zdolności. I tak, jedno z zadań, stricte matematyczne, wymagało znajomości kolejności wykonywania działań, pozostałe trzy odwoływały się raczej do zdolności eksperymentowania, analizowania, wychwytywania błędów, twórczego rozwiązywania problemów. Były to rebusy, zagadki japońskie oraz zabawa logiczna „Pchły”, która sprawiła najwięcej radości i potrafiła wciągnąć każdego.
Po podsumowaniu wyników zamieszczonych na kartach odpowiedzi najwięcej punktów uzyskały ex aequo klasy czwarte /łączone/ i klasa V b zajmując tym samym miejsce pierwsze. Drugie miejsce zdobyła klasa V a zdobywając tylko jeden punkt mniej od zwycięzców, a na zaszczytnym trzecim miejscu uplasowała się klasa V c.
BRAWO!!! GRATULUJEMY!!!
Klasy VII i VIII bawiły się poza konkursem, gdyż zostali postawieni przed dużym wyzwaniem. Zadaniem uczniów tej grupy wiekowej było odkrycie ogólnej zasady, która we wspomnianej już wcześniej zabawie „Pchły” miała dać odpowiedź na więcej niż jedno pytanie. Trzeba przyznać, że całkiem nieźle sobie z tym poradzili.