Uroczyste spotkanie Samorządu Uczniowskiego

W czwartek 17 marca br. odbyło się spotkanie SU. Tematem spotkania było omówienie najbliższych planów dotyczących m in. nauki przez zabawę pod hasłem „Z kulturą po Europie” – dzień grecki. Jednak głównym powodem, dla którego zebraliśmy się tego dnia było spotkanie i wywiad z zaproszonymi gośćmi – autorami prac jakie zostały przygotowane by wesprzeć akcję pomocy na rzecz chorego Emila Koryczana, w którą włączyła się nasza Szkoła.

Prace naszych gości zostały wcześniej zaprezentowane społeczności szkolnej w postaci wystawy zatytułowanej „Mam talent by pomagać”, a docelowo zostaną przekazane na aukcję.

2016-03-05 11.26.16

W związku właśnie z tą wystawą pojawiło się wśród uczniów szereg pytań, które chcieli zadać autorom dzieł, jakie mieli okazję oglądać.

Jedno z pierwszych pytań skierowanych do autorów prac dotyczyło motywacji i inspiracji, jakie miały wpływ na powstanie tych konkretnych dzieł. Każda z odpowiedzi wyrażała empatię, wrażliwość na cierpienie i problemy innych oraz chęć pomocy w ogóle, a jeszcze większą,  gdy można w tym celu użyć swojego talentu.

2016-03-17 18.32.21

Wraz z kolejnymi pytaniami uczestnicy spotkania mieli okazję dowiedzieć się, że realizując swoją pasję można odpoczywać, chociaż czasem pojawia się też zmęczenie, jednak odczuwa się go inaczej. Usłyszeli również co najczęściej jest obiektem artystycznych zainteresowań naszych gości i jak często udaje im się znaleźć czas na realizację swoich pasji, a także czy odkryli u siebie jeszcze inne talenty czy raczej skupili się na tej jednej dziedzinie sztuki. Uczniowie byli również ciekawi, jak liczną mają już kolekcję swoich prac, czy kiedykolwiek je sprzedawali, czy nastrój artysty ma wpływ na jego dzieło.

Ważną i budującą dla wszystkich obecnych na spotkaniu była odpowiedź na pytanie: jak się czują, gdy ich dzieła są podziwiane i chwalone przez oglądających – „czuję radość, radość, radość………, że moja praca nie poszła na marne,…….., że mogę sprawić komuś przyjemność….”

2016-03-05 11.24.37

Uczniowie mieli okazję usłyszeć stwierdzenie, zapewne nie pierwszy raz, jednak być może w tej atmosferze bardziej wymowne, że to jakich wyzwań podejmują się w szkole i z jakim zaangażowaniem je realizują ma często bardzo duży wpływ na ich dorosłe już życie nawet, jeśli teraz tak o tym nie myślą.

Mimo, iż dzisiaj trudno jest ocenić jaki wpływ i znaczenie na przyszłość będzie miało to niecodzienne spotkanie dla jego uczestników, z całą pewnością jednak można stwierdzić, że było spotkaniem otwartych serc i umysłów.

2016-03-17 18.32.14

SERDECZNIE DZIĘKUJEMY NASZYM SZANOWNYM GOŚCIOM pulsujaceSerce

Pani Iwonie Pleśniak
Pani Agnieszce Stachurskiej
Pani Iwonie Twardowskiej
oraz młodym artystkom
Amelii Saniternik
Julii Pleśniak

ZA WYGOSPODAROWANIE CZASU BY POŚWIĘCIĆ GO NA SPOTKANIE Z NAMI
UCZNIOWIE I OPIEKUNOWIE SU

Wiosenne zabawy słowem – przepis na wiersz

Powitanie wiosny na lekcji języka polskiego w klasie VIa i VIb połączone zostało z zabawą słowem, czyli wspólnym „poezjowaniem”. Uczniowie i uczennice otrzymali przepis na napisanie wiersza, który powstał z różnorodnego połączenia wskazanych części mowy, a więc: 5 rzeczowników, 4 czasowników, 3 przymiotników i 2 przysłówków. Poniżej efekty tej pełnej wyobraźni twórczej pracy – wyjątkowo chłopców z klas szóstych.

***

Wesołe niebo
do słońca śpiewa
lub mówi.
Wiosna rośnie  –
cicho i delikatnie.
Trawa ciepła  –
radość zielona.

Bartłomiej Capek, kl. VIa 

***

Ciepła, wesoła wiosna.
Słońce śpiewa i świeci.
Zielona trawa cicho i delikatnie rośnie,
a radość do nieba mówi.

Patryk Miler, kl. VIa

***

Wesołe słońce świeci,
zielona rośnie trawa.
Ciepła radość śpiewa
i niebo delikatnie, cicho mówi: wiosna…

Maciej Klimek, kl. VIb  

***

Słońce wesołe świeci.
Wiosna mówi cicho do zielonej trawy.
Niebo delikatnie śpiewa.
Radość rośnie ciepła.

Hubert Krawczyk, kl. VIb

hr-abhijit-sagade-03

Mitologiczne inspiracje, czyli „Teatr słowa – teatr wyobraźni” na lekcjach języka polskiego w klasie Vb

W klasie Vb przedwiośnie na lekcjach języka polskiego było związane z tematami dotyczącymi mitologii greckiej. Wśród uczniów cieszyły się one dużym zainteresowaniem. Jako podsumowanie tych zagadnień – działania zostały przeniesione także na małą scenę teatralną w sali lekcyjnej w postaci miniatury teatralnej do mitu „Demeter i Kora”. Uczniowie w grupach przygotowywali swoje występy, które następnie prezentowali w klasie. Tu podstawowym tworzywem teatru oczywiście byli uczniowie-aktorzy, którzy budowali dla widza – swoich kolegów i koleżanek umowną rzeczywistość teatralną za pomocą swoich kreacji scenicznych i ruchu scenicznego. Było to także związane z kształceniem umiejętności prezentacji samego siebie m.in. poprzez właściwe przygotowanie czytanego tekstu, czyli roli i dobrą współpracą w grupie. To z kolei dotyczyło przyniesienia odpowiednich rekwizytów i podstawowych elementów dekoracji, a reszta była nieograniczoną wyobraźnią i fantastyczną zabawą, bo teatr to proces twórczy. Występy oklaskiwała również wychowawczyni klasy Vb, pani Monika Łazarska.

IMG_20160311_124837 IMG_20160311_123754Śmiech i dobra zabawa towarzyszyły poszczególnym występom. Były to wspaniałe pokazy sztuki widowiskowej, w których uczniowie-aktorzy na żywo dali wyjątkowe przedstawienia dla zgromadzonej publiczności – klasy. Edukacja teatralna została wykorzystana jako wzbogacenie treści programowych.

IMG_20160311_130422