Mikołajki – kl. IIa

5 grudnia br. odwiedził naszą Szkołę św. Mikołaj. Uczniowie dostali dużo prezentów. Było wiele uśmiechów i radości. Do klasy IIa dotarły Asystentki św. Mikołaja, które przeprowadziły pokaz kilku doświadczeń chemicznych. Uczniowie aktywnie pomagali w tych eksperymentach. Teraz już wiedzą, że:

  • ugotowane jajko można umieścić w butelce nie używając siły,

1

  • uda się nadmuchać balon za pomocą gazu, który powstał z połączenia sody i octu,

2

  • nadmuchany balon przebity igłą, nie pęknie jeśli…

3

  • można zabarwić niebieskim atramentem wodę tak, że będzie ona dalej przezroczysta.

4

  • Na zakończenie ekscytującego spotkania każde dziecko otrzymało Dyplom Młodego Chemika oraz słodki upominek. Wszyscy uczniowie klasy IIa przekonali się, że świat chemii może być ciekawy i fascynujący.

więcej zdjęć.

Konkurs recytatorski

Na początku grudnia każde dziecko czeka niecierpliwie na wizytę Mikołaja. A coroczny Szkolny Konkurs Recytatorski zapowiada, że odwiedziny Świętego tuż, tuż…

Dnia 5 grudnia na szkolnej  scenie pojawili się przedstawiciele klas 0-III.  W tym roku dzieci prezentowały wiersze Jana Brzechwy. Reprezentanci klas zostali wyłonieni z wcześniejszych konkursów w swoich klasach. Konkurs został przeprowadzony w dwóch kategoriach wiekowych: pierwsza to klasy 0-I, druga to klasy II- III .

Wiersze były ciekawe, pełne humoru i bardzo barwnie zaprezentowane. Uczniowie wspierali się w recytacji gestykulacją, mimiką, ruchem scenicznym, rekwizytami i ciekawymi przebraniami. Jury miało bardzo trudne zadanie, żeby wyłonić tych naj… naj… lepszych, szczególnie w młodszej grupie klas 0-I, która prezentowała mistrzowski poziom wykonania utworów.

W trakcie obrad jury był czas na podsumowanie klasowych konkursów plastycznych, które polegały na zilustrowaniu dowolnego wiersza Jana Brzechwy. Najlepszą pracę z każdej klasy wybierali koledzy z klasy równoległej.

Oto wyniki konkursu plastycznego:

Grupa 0 Albert Kościński („Rak”)

Klasa 1a Julia Pleśniak („Psie smutki”)

Klasa 1b Oliwia Kościńska („Kaczka dziwaczka”)

Klasa 1c Zuzanna Kondej („Jajko”)

Klasa 2a  Kamila Jezierna („Smok”)

Klasa 2b Lena Urbańczyk („Psie smutki”)

Klasa 3a Klaudia Stachurska („Sum”)

Klasa 3b Anna Wołowiec („Psie smutki”)

Kiedy jury nadal pracowało nad sumowaniem punktów i ustaleniem listy zwycięzców, panie prowadzące postanowiły zapoznać publiczność z życiorysem Jana Brzechwy. Potem sprawdzały, czy uczniowie dobrze zapamiętali fakty z życia poety. Za dobrą odpowiedź na zadane pytanie można było otrzymać słodki poczęstunek. Uczniowie wykazali się dobrą pamięcią, więc nagrody padały często.

I nareszcie nadszedł czas na zapoznanie wszystkich uczniów z wynikami konkursu recytatorskiego. Oto one:

KATEGORIA I

KLASY 0-1:

I miejsce Kacper Dudziak1a

I miejsce Oliwia Kościńska 1b

I miejsce Eliza Kukiełka 1c

II miejsce Urszula Grodzka 1a

III miejsce Maria Zapała  1a

III miejsce Wiktoria Ebro – Prokesz 1b

III miejsce Julia Obtułowicz 1b

KATEGORIA II

KLASY 2-3:

I miejsce Julita Banaś 2b

II miejsce Zofia Niemiec 2a

III miejsce Maria Kiełb 3b

Gratulujemy wszystkim uczestnikom, a  szczególnie zwycięzcom! brawo

 

 DSC07419DSCN6576 DSCN6609

więcej zdjęć

Dzień Jeża

Dnia 3 grudnia br. chętni uczniowie klas IV- V uczestniczyli w bezpłatnych zajęciach plastycznych w Bibliotece Publicznej, Filia nr 8 na os. Bohaterów Września. W ramach ,,Dnia Jeża” uczniowie bliżej poznali, tego sympatycznego ssaka, który nie jada jabłek.

Następnie z kolorowego filcu wycinali sylwetkę jeża i zmierzyli się z trudną sztuką ręcznego szycia. Powstały jeże – poduszki na igły, breloczki i zapinki.

Zachęcamy uczniów do uczestnictwa w kolejnych zajęciach, w ramach dalszej współpracy.

Kraków_Dzień Jeża_3.12.2014_15 Kraków_Dzień Jeża_3.12.2014_22

więcej zdjęć

cuder

W dniu 28 listopada br. w naszej Szkole był realizowany Program profilaktyki uzależnień behawioralnych – „Gra profilaktyczna CUDER”. Uczestniczyli w nim uczniowie klas: IVb, Va, Vb, VIa i VIb. W tym dniu w godzinach przedpołudniowych nasza sala gimnastyczna zmieniła się w wyjątkowe miejsce spotkania. Bowiem program zakładał przeprowadzenie w Szkole mitingu z uczniami klas IV-VI, podczas którego została wprowadzona gra planszowa „CUDER”, jako sposób na spędzanie wolnego czasu poza światem wirtualnym, a uczestnicy poznali sposoby na racjonalne i bezpieczne korzystanie z komputera oraz z Internetu.

Integralną częścią projektu były również spotkania z wychowawcami, nauczycielami oraz rodzicami, w czasie których omówiono zagrożenia związane z komputerem i Internetem, a także sposoby odczytywania przez dorosłych sygnałów o podnoszącym się ryzyku uzależnienia przez dziecko.

Zajęcia poprowadził profesjonalnie przygotowany zespół profilaktyków – Stowarzyszenie Rozwoju Gminy Zielonki. Szkoła otrzymała grę planszową „CUDER”, z której będą mogli korzystać nauczyciele podczas różnego typu zajęć z uczniami klas IV-VI.

CAM00441 CAM00433