Bizonlandia

7 maja 2019r. klasy II a i II b wybrały się na wycieczkę krajoznawczą, o intrygującej nazwie „Bizonlandia” do Kurozwęk, miejscowości położonej w województwie świętokrzyskim.


Główną atrakcją wycieczki było Safari Bizon, czyli przejazd wozami wśród bizonów i obserwacja tych sympatycznych zwierząt, także tych małych, które ostatnio przyszły na świat.

Ponadto uczniowie zwiedzali Pałac i jego Skarby oraz Lochy pełne tajemnic. Wiele radości sprawiła również dzieciom wizyta w mini zoo i zabawa na świeżym powietrzu w cudownym miejscu pełnym zieleni. Na koniec wszyscy chętnie zjedli smaczną kiełbaskę z ogniska.
Wycieczka była bardzo udana i z pewnością na długo pozostanie w pamięci uczniów obu klas.

   

Na zielonej szkole w Jastrzębiej Górze, każde dziecko ma uśmiechniętą buzię!

Początek maja to w naszej Szkole czas wyjazdu licznej – prawie 300- osobowej grupy uczniów i opiekunów nad morze do Jastrzębiej Góry.
JASTRZĘBIA GÓRA to jedno z najładniejszych i najczęściej odwiedzanych miejsc polskiego wybrzeża. To najdalej na północ wysunięta miejscowość Polski. Swoją nazwę zawdzięcza najwyżej wzniesionemu brzegowi morskiemu na Kępie Swarzewskiej.
W pierwszym dniu tuż po zakwaterowaniu się w Ośrodku Wczasowym Diuna i zjedzeniu obiadokolacji poszliśmy na spacer nad morze podziwiać zachód słońca.

Następnie spacerowaliśmy przy najdalej wysuniętym miejscu w Polsce – Obelisku – Gwieździe Północy i Promenadzie Światowida, na której znajduje się charakterystyczna fontanna.

W kolejnych dniach odbywały się zaplanowane wycieczki. Zwiedziliśmy Półwysep Helski.

Widzieliśmy piękne foki w Fokarium, spacerowaliśmy Aleją Gwiazd Sportu we Władysławowie.

Ciekawostką, którą zwiedziliśmy podczas pobytu jest najstarsza na polskim wybrzeżu latarnia morska Rozewie. Będąc na jej szczycie podziwialiśmy rozległą panoramę okolicy.

Ogromnym przeżyciem, szczególnie dla młodszych dzieci był spacer „Lisim Jarem”, wąwozem ukształtowanym przez lodowiec. Dowiedzieliśmy się, że w roku 1594 Zygmunt III Waza – król Polski, wracając ze Szwecji dopłynął do „Lisiego Jaru”, staliśmy więc w historycznym miejscu.

Podziwialiśmy również Zamek w Malborku – słynny zamek krzyżacki z XIII wieku, największy na świecie pod względem powierzchni, który obecnie figuruje jako zabytek na liście UNESCO.

W czasie zielonej szkoły często organizowane były gry i zabawy ruchowe, dyskoteki oraz ognisko.

Nie zabrakło także lekcji z nauczycielami.

Można powiedzieć na koniec – szkoda, że czas na zielonej szkole tak szybko mija.

Program „Biało – czerwona dla przedszkolaka” 

W związku ze zbliżającym się Świętem Flagi i 228 rocznicą uchwalenia Konstytucji 3 Maja nasza Szkoła oraz Samorządowe Przedszkole nr 131 w Krakowie wzięły udział w akcji organizowanej przez Ośrodek Edukacji Patriotycznej CM w Krakowie.


Uczniowie klasy 6 spotkali się w przedszkolu z 4 – latkami i zaproponowali im zabawy i zagadki związane tematyką z barwami narodowymi, flagą Polski i Dniem Flagi.

Wspólnie rozwiązali rebusy autorstwa uczniów SP 85, ułożyli flagi z prostokątów na macie korzystając z podanych wcześniej współrzędnych i pomogli maluchom stworzyć tzw. „żywą flagę”.

Przedszkolaki otrzymały flagi natomiast nasi uczniowie zostali obdarowani kotylionami i … patriotycznymi ciasteczkami w kształcie flagi i serca.


Akcja była propozycją przekazania wiedzy o naszych symbolach narodowych przez uczniów szkoły podstawowej przedszkolakom.

          

ŚWIĘTO MATEMATYKI

W trzeci czwartek marca, jak co roku, uczniowie naszej Szkoły brali udział w Międzynarodowym Konkursie Matematycznym Kangur. Po porannych indywidualnych zmaganiach z zadaniami konkursowymi, tylko części uczniów, przyszedł czas na działania zespołowe. Na ustalonej jednej godzinie lekcyjnej wszyscy uczniowie klas IV – VI wzięli udział w szkolnych między klasowych zawodach, które miały na celu włączyć do zabawy w matematyczne rozważania nawet tych uczniów, którzy przedmiot ten na co dzień traktują jako zło konieczne. Każda klasa, w swojej sali lekcyjnej, otrzymała zestaw czterech zadań do wykonania w zespołach. O podziale na zespoły zadaniowe decydowali uczniowie danej klasy. Zespoły mogły się ze sobą konsultować, gdyż ostatecznie wypełniały jedną klasową kartę odpowiedzi.
Zadania były zróżnicowane, zarówno ze względu na poziom trudności – odpowiednio dla klasy IV, V i VI, jak również ze względu na wymagane umiejętności czy zdolności. I tak, jedno z zadań, stricte matematyczne, wymagało znajomości kolejności wykonywania działań, pozostałe trzy odwoływały się raczej do zdolności eksperymentowania, analizowania, wychwytywania błędów, twórczego rozwiązywania problemów. Były to rebusy, zagadki japońskie oraz zabawa logiczna „Pchły”, która sprawiła najwięcej radości i potrafiła wciągnąć każdego.
Po podsumowaniu wyników zamieszczonych na kartach odpowiedzi najwięcej punktów uzyskały ex aequo klasy czwarte /łączone/ i klasa V b zajmując tym samym miejsce pierwsze. Drugie miejsce zdobyła klasa V a zdobywając tylko jeden punkt mniej od zwycięzców, a na zaszczytnym trzecim miejscu uplasowała się klasa V c.
BRAWO!!! GRATULUJEMY!!!
Klasy VII i VIII bawiły się poza konkursem, gdyż zostali postawieni przed dużym wyzwaniem. Zadaniem uczniów tej grupy wiekowej było odkrycie ogólnej zasady, która we wspomnianej już wcześniej zabawie „Pchły” miała dać odpowiedź na więcej niż jedno pytanie. Trzeba przyznać, że całkiem nieźle sobie z tym poradzili.