Misja Szkoły Podstawowej nr 85 im.Księdza Kazimierza Jancarza
- Przyjęte normy obowiązują całą społeczność szkolną tj. nauczycieli, uczniów, rodziców.
- Pełne wzajemnej życzliwości współdziałanie nauczycieli, rodziców i uczniów w Radzie Szkoły, Radzie Rodziców, a także przy organizacji imprez klasowych i szkolnych.
- Szkoła realizująca wychowanie patriotyczne, wychowująca w poczuciu dumy z osiągnięć narodu, kultywująca święta i tradycje narodu.
- Szkoła traktująca prawdę jako wartość nadrzędną:
- odrzucenie relatywizmu jako wartości,
- zgodność czynów z głoszonymi poglądami,
- wymóg prawdomówności,
- stała analiza sukcesów i niepowodzeń, konstruktywna krytyka, korekta działań,
- ciągłe zwiększanie efektywności nauczania, wychowywania i opiekowania się uczniami poprzez stałą korektę i unowocześnianie procesu dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńczego, zgodnie z najnowszymi osiągnięciami wiedzy.
5. Szkoła czyniąca dobro:
- urzeczywistnianie sprawiedliwości,
- poszanowanie własności jednostki i wspólnoty np.: klasowej, szkolnej;
- szanowanie prawa wszystkich ludzi do wyrażania poglądów, prezentacji własnych zainteresowań,
- szanowanie prawa wszystkich do życia, wolności, pokoju,
- poczucie bezpieczeństwa fizycznego i moralnego przez całą społeczność szkolną,
- tolerancja światopoglądowa, poszanowanie odmienności ale tylko takich, które nie naruszają ogólnie przyjętych norm moralno-obyczajowych,
- szkoła zapewniająca godziwy poziom życia materialnego i duchowego, warunkowany uczciwą pracą,
- dbałość o równy dostęp do edukacji, kultury,
- ochrona zdrowia.
6. Szkoła realizująca i upowszechniająca ideę piękna:
- rozwijanie u uczniów potrzeby poszukiwania piękna w sztuce, przyrodzie,
- kształcenie wrażliwości na piękno w każdej postaci,
- wyzwalanie w uczniach inicjatywy twórczej,
- wychowanie estetyczne – świadome wpływanie na wyobraźnię uczniów, tak aby wokół siebie upiększali rzeczywistość poprzez tworzenie oryginalnych dzieł, dbanie o estetykę pomieszczeń, budynku Szkoły, jego otoczenia.
7. Zdrowa, ekologiczna i bezpieczna Szkoła:
- nauka zasad zdrowego odżywiania,
- nauka zasad bezpiecznego zachowania się w Szkole i poza nią,
- wprowadzanie sensownych i skutecznych programów profilaktycznych uczących bezpiecznych, asertywnych zachowań,
- regularne badania kontrolne i profilaktyczne (lekarz szkolny, stomatolog szkolny),
- stwarzanie korzystnych warunków dla rozwoju fizycznego uczniów,
- wpajanie nawyków regularnego uprawiania ćwiczeń fizycznych,
- kształtowanie postaw proekologicznych,
- propagowanie i wdrażanie idei ochrony środowiska,
- uczenie odpowiedzialności za środowisko naturalne (segregacja śmieci, zbieranie makulatury, opakowań szklanych, puszek aluminiowych itd.), sprzątanie terenów zielonych, opiekowanie się roślinnością na terenie szkolnym, sadzenie drzew itd.
8. Wychowanie w poszanowaniu do pracy:
- codzienne kształtowanie cech osobowości: rzetelność, konsekwencję w działaniu, odpowiedzialność, wytrwałość, pracowitość, dokładność, obowiązkowość,
- przedstawienie pracy jako źródła wartości moralnych
- praca szansą twórczej samorealizacji człowieka.